HUNDSHOW

Idag var det hundshow som gällde, det va därför jag inte bloggat någonting. Jag har alltså tränat för showen. Eftersom jag själv inte har en hund, fick jag låna K9 Friends hund Ellie som jag fick tävla med och gå runt med så folk kunde se henne och vilja adoptera henne. Hundar från K9 Friends är alltså hemlösa hundar som bor på en "dogpound" och man kan adoptera dom om man vill. Iallafall, jag vann ett pris med Ellie, Child Handler 10-15. Men i Agility blev hon lite nervös och det va någon tönt som stog och snackade om sin egen hund i mikrofonen så hon blev ju stressad. Halvvägs egenom showen kom min fader och skulle kolla lite (han kollade när jag tävlade) och sen skulle vi kolla på K9 hundar.
Vi hittade en ängel till hund som heter Molly och är en schäfer blandning, men hon ser lite ut som en collie på något sätt. Vi reserverade henne och ska kolla på henne någon gång snart och ta hem henne för att se hur hon är hemma. Hon är så perfekt, allt min familj vill ha. Jag vill ha en schäfer, pappa vill ha en fluffig hund, mamma vill ha en liten hund och Niklas... ja Niklas vill ha vad alla andra vill ha. Molly, Molly, Molly...
Carmen och Catherine som jag åkte med vann också lite priser. Pablo & Dusty (Carmens hundar) vann kanske 6 rosetter sammanlagt (?). Sen köpte jag ett koppel och ett halsband till Molly, och om man skrivit upp sin hund för en tävling fick man dessutom en hel påsa hundmat. Plus att folk som jobbade på Pedigree sprang runt och gav generösa mängder med hundgodis så Carmens mamma kom hem med kanske 7 påsar med hundgodis? Jag kom hem med 3, jag slutade säga ja efter en stund. Bilder får ni om en stund. Måste byta dator för att dom finns på pappas dator och den datorn kan inte skriva åäö.

Ha det gött (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0