Frågor

Tre tjejer fick svara på dessa frågor på blogg, därför tänkte jag göra det också! (:
Kanske lite ointressant men.. vem bryr sej?

1. Ungefär hur många bloggar följer du?
2. Hur ska en blogg vara för att man ska vilja besöka den varje dag? Ge gärna ett exempel på en sådan blogg!
3. Vilken bloggare har du som förebild?
4. Varför startade du en blogg?
5. Låt oss säga att inga bloggar fanns och inte du heller själv kunde blogga - vad skulle du då spendera "blogg-tiden" på?

1. Hm, den var lite svår. Jag "följer" kanske 7 bloggar om ni menar att jag läser varje dag. Men jag läser först och främst mina vänners bloggar, det är roligast! Det är extra kul för mej eftersom jag bor utomlands och när vännerna har blogg kan man läsa lite om vad som händer hemma i Sverige.
2. Det varierar faktiskt från person till person. Om det är en blogg om lets say katter, och mitt största intresse är katter lär jag besöka den bloggen. Om jag intresserad av irländare och det är en blogg om Irland lär jag dras till den bloggen. Men annars tycker jag att man ska uppdatera så mycket som möjligt, ha mycket bilder och roliga utmaningar. Kanske lite tävlingar också?
3. Nevnarien for sure! Så attans bra blogg! Blir så inspirerad av allt hon skriver och alla bilder hon tar. Helt underbar bara.
4. Ärligt talat så var det Sandra som skaffade blogg och sa att jag också borde göra det. Det dröjde kanske en månad innan jag också satt framför dator skärmen och försökte skriva ihop ett inlägg. Jag skrev inte så mycket då, men när jag väl gjorde det skrev jag så långa inlägg jag kunde och jag tyckte det var SUPER kul att kunna dela med mej mina tankar med världen (öven fast det kanske bara var 10 pers per dag som läste).
5. Ojdå, skulle vara lite sorgligt men jag skulle nog fortfarande sitta ganska mycket vid datorn. Jag skulle nog fota lite mer, men inte skulle man veta vart man la upp bilderna..deviantart kanske? Fast utan blogg skulle jag nog inte veta ett skvatt om photoshop eller fotografi. Hmmm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0